הרך הנולד שעומד להצטרף למשפחה ממלא את הלב בהתרגשות ובאושר. כעת, אפשר בהחלט לתכנן ברית מילה באופן רגוע למדי, בלי להילחץ, גם כשמדובר באירוע שצריך להתארגן אליו בתוך פרק זמן קצר יחסית, לעיתים תוך ימים ספורים בלבד. כשמקפידים על כמה דגשים ומארגנים את הדברים נכון, הכל הופך להרבה יותר נוח, גם להורים הטריים וגם למשפחה המורחבת.
1. לא לחכות לרגע האחרון
השתדלו שלא לדחות החלטות לרגע האחרון, בתכנון ברית המילה. במיוחד כאשר יודעים מראש שיש חלון הזדמנויות קצר יחסית וזה הרי המצב לרוב באירועי ברית מילה, כדאי להתחיל לתכנן עוד לפני הלידה. לדוגמא, כבר בשבועות האחרונים של ההיריון התחילו לברר פרטים לגבי אולם מתאים, הקייטרינג וספקים נוספים לפי הצורך. כך לאחר הלידה תוכלו לפעול על פי תוכנית מוכנה מראש, בלי להתעסק בתכנון מאפס.
2. לבחור חברת קייטרינג טובה ואמינה
להזמין חברת קייטרינג איכותית, זה ללא ספק מרכיב מרכזי באירוע ברית ראוי לשמו. חברה מנוסה תדע להוריד מכם הרבה טרחה מעל הכתפיים. היא תעזור בכל הפרטים של הכיבוד – ארגון התפריט, אספקה לביתכם או לאולם, ביצוע ההגשה במידת הצורך.
"קייטרינג "הזן את הכל" עומד לרשותכם עם שירות לאורך כל הדרך. כשרות מהודרת, תפריטים מגוונים לכל טעם, כלים חד פעמיים או הדורים לפי דרישה, שירות הגשה מקצועי למעוניינים. פתרון שמתאים גם לאירועי ברית קטנים וגם לאירועים גדולים. כשיש לכם גורם אחד שאחראי על כל נושא האירוח, אוכל טעים והגשה, תוכלו להתפנות לתכנון יתר הדברים בלי דאגה, בראש יותר שקט".
3. להחליט מראש על תקציב מתאים
העלויות השונות הקשורות לאירוע ברית יכולות בקלות ובלי ששים לב לחרוג ממה שאתם מעלים בדעתכם (אם לא מתכננים תקציב מבעוד מועד). לכן אנו ממליצים להחליט מראש כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם להשקיע באירוע. כך תוכלו להיצמד לסכום שנכון למצבכם.
הכניסו תחת מסגרת התקציב את כל הרכיבים של האירוע – למשל אירוע באולם או בבית, קייטרינג, שכירת צלם, מתנות קטנות לאורחים, בגדים להורים ולבני משפחה קרובים כגון אחים ואחיות וכדומה. תכנון תקציב עוזר לכם להפיק את האירוע יותר בקלות, יותר מהר ועם פחות הפתעות או לחץ מיותר.
4. להתייעץ ולהאציל סמכויות
ברית מילה היא לא אירוע שחייבים לארגן לגמרי לבד. כאשר אחרים כמו משפחה קרובה או חברים עוזרים לכם בתכנון או בביצוע, הלחץ יורד. בני משפחה, חברים קרובים ואפילו אנשי מקצוע כמו מפיקי אירועים (במיוחד באירועים מאוד גדולים) – כולם יכולים לעזור.
תנו למישהו שיכול לעזור לארגן את קבלת הפנים, מישהו אחר יוכל לעזור עם רשימת המוזמנים. ברגע שמחלקים את כל הארגון לכמה אנשים, כל אחד אחראי לחלק קטן – ואתם נשארים פנויים להתמקד בתינוק החדש ובסגירת הקצוות לפי הצורך.
5. לארגן מקום שמתאים לגודל האירוע
שימו לב שיש הבדל בין אירוע קטן של 30 איש באולם קטן לבין אירוע של 100 איש או יותר באולם אירועים גדות יותר. כדי לא להילחץ מהפתעות של הרגע האחרון, כדאי לבחור בהקדם מקום שמתאים להיקף המוזמנים ולתנאים שאתם צריכים. שימו לב למאפיינים כגון חניה לאורחים, גישה לעגלות ילדים, פינה שקטה להנקה וכדומה. גם אירוע ביתי כדאי לתכנן נכון מראש כדי שלא יהיה עומס מיותר של מחשבות או החלטות של הרגע ההאחרון.
עשוי לעניין אתכם: 5 טעויות נפוצות בבחירת קייטרינג כשר למהדרין
6. להכין רשימת מוזמנים בתבונה
במיוחד באירועים מרגשים וחשובים כל כך כמו ברית מילה או בריתה, באמת שלא חייבים להרגיש חובה להזמין מעל ומעבר למה שאתם באמת רוצים. התחילו להכין רשימה מצומצמת של בני משפחה מדרגה ראשונה וחברים קרובים. הרחיבו את מעגל המוזמנים רק אם יש לכם דרך לממן זאת בקלות ואם אתם מרגישים צורך בכך. תכנון מוקדם ורגוע של רשימת המוזמנים מונע אי נוחות, לחץ רגשי, עומס והוצאות מיותרות.
7. טיפ נוסף – להתארגן מראש עם ציוד לתינוק ולכם
מעבר לארגון האירוע עצמו אנו ממליצים מכל הלב לדאוג מראש גם לנוחות של התינוק ושל האם. הכינו מראש תיק עם חיתולים, בגדים להחלפה, שמיכה להנקה או בקבוק להאכלה וכל מה שדרוש לשהייה של כמה שעות מחוץ לבית. כדאי גם שהאם תתארגן מראש עם בגדים נוחים ומתאימים לאירוע כדי לא לעסוק בזה בדקה ה-90. כך תיהנו באירוע, בראש יותר נקי וחופשי מדאגות.

